måndag 16 augusti 2010

Väck mig när det sker


Jag har grus i ögat, sömn i blicken och kuddens konturer fastklistrade i mitt ansikte.
Idag skall tänder visas upp, hund rastas och jag skall försöka ta mig igenom romanen.
Jag har tre böcker som väntar att bli lästa. Men jag är rastlös.
Så gick gårdagen.
Tänderna visades upp utan anmärkningar. Klor klipptes och torkad lunga fick man visst för besväret. Nu var det ju inte jag som åt upp den. Men det verkade vara en delikatess helt klart.

Jag kom hem och hittade post från en snabbmatskedja.
Jag är med i deras barnklubb, kan ha barnkalas där. Men jag vet inte hur gammal clownen tror jag är? Misstänker att det är min bror som har anmält mig.
Kan man få reda på det där? Ringa och presentera sig och fråga om min ålder.
Eller så får de nya kupongerna sitta på kylskåpet med allt annat och samla damm.

Boken lästes ut. Hypnotisören.
Den var bra, men inte så mycket mer.
Den satt inte kvar i huvudet så länge, jag gillar när böcker fastnar.
Två böcker kvar.

Idag är det en sval solig morgon och jag känner hur sommaren försvinner. Inte än, men snart. Jag gillar det. Gillar skiftningarna och färgerna som ligger o lurar i skogen.
Snart är allt gult orange och rött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar